Mersis Nedir – Mersise Nasıl Giriş Yapılır ?
Türkiye Cumhuriyeti, şirket kuruluşu ve yatırım ve yatırımcılar konusunda çeşitli kolaylıklar ve sürekli yeni düzenlemeler sağlıyor. Yerli ve yabancı yatırımcılar olarak ortak ve ayrı çözümler ve fırsatlar sunuluyor. Girişimci olmanın da ilk aşaması ve nispeten kolaylaştırılmış süreci şirket kuruluşu ve sicil tasdikidir.
MERSİS Nedir?
MERSİS, uzun açlımıyla Merkezi Sicil Kayıt Sistemi, e – dönüşüm süresinde ticaret hayatımızda en çok ihtiyaç olan ve bu ihtiyaç gereği şirketlerin elektronik ortama taşınması ve verilerinin arşivlenmesi için oluşturulmuş bir sistemdir. Bu sayede şirketlerin ve ticari işletmelerin kayıtları, değişiklikleri ve diğer bütün işlemlerin dijital ortamda hızlıca gerçekleştirilebilmesi sağlanmıştır. Ayrıca MERSİS sayedinde sicil tasdikinden itibariyle bütün şirketlerin bilgilerinin güncellenerek arşivlenmesi ve depolanması sağlanmıştır. Günümüzde ticaret sicil müdürlüklerinin yoğun olarak kullandıkları bu sistem sayesinde bütün işlemler hızlı tamamlanabilmekte ve güncel bilgilere ulaşım sağlanabilmektedir.
E – Dönüşüm süresinin en önemli bölümünü oluşturan MERSİS’in yanı sıra, Merkesi Nüfus İdaresi Sistemi MERNİS, Ulusal Adresi Veri Tabanı UAVT ve Tapu ve Kadastrro Bilgi Sistem TAKBİS de gerçekleştirilmiştir.
MERSİS No Nedir?
Şirketlere ve ticari işletmelere verilen 16 haneli kayıt numarasıdır. Sicil kayıt itibariyle verilen bu rakamlar şirketleri temsil eder. Bu numaralar sayesinde sistem üzerinden bütün işlem ve bilgilere kolaylıkla ulaşım sağlanmaktadır.
MERSİS – Merkezi Sicil Kayıt Sistemine Nasıl Giriş Yapılır?
Ülkemizde ticari hayatta yoğun olarak kullanılan Merkezi Sicil Kayıt Sistemi MERSİS’e kolay erişim için bu linki tıklamanız yeterlidir https://mersis.gtb.gov.tr/Portal/KullaniciIslemleri/GirisIslemleri
MERSİS Üzerinden Sicil Tasdiki Nasıl Yapılır?
“Şirket Kuruluş Sözleşmesinin Ticaret Sicil Müdürlüklerinde İmzalanması Hakkında Tebliğ” kapsamında zorlu olan süreç artık finansa ve zaman anlamında tasarruf sağlamaktadır.
MERSİS sistemi üzerinden hazırlanan Şirket Kuruluş Sözleşmesi sisteme yüklenebilmektedir. Akabinde tüm ön hazırlıklar yine MERSİS sistemi üzerinden yapılmaktadır.
Sonrasında şirket ortakları veya yetkilileri şirket merkezinin bağlı bulunduğu Perpa Ticaret Sicil Müdürlüğü gibi Ticaret Sicil Müdürlükleri’ne gitmektedir. Ardından sicil memuru önünde Şirket Kuruluş Sözleşmesinin tüm sayfasına tarih ve imza atmaktadır. Akabinde sözleşmenin bir nüshası diğer evraklar ile birlikte müdürlükte muhafaza edilmektedir.
MERSİS ve Şirket Kuruluş İşlemleri
Şirket kuruluş işlemine başlanabilmesi için diğer evraklarla birlikte kişinin kimliğinin kuruma sunulması gerekmektedir.
Şirket yetkililerinin şirket kurucusu adına imza alabilmeleri durumu söz konusu olabilmektedir. Bunun için işlem yapmaya yetkili oldukları sıfat ve yetkilerinin açıkça belirtildiği belgeyi ve kimlik veya pasaport ile ibraz etmeleri gerekmektedir.
Şirket kuruluş sözleşmesi gibi imza beyannameleri de sicil müdürlüğü memuru önünde imzalanmaktadır. Kuruluş sözleşmesinin imzalanmasının ardından şirket merkezinin bağlı bulunduğu vergi dairesine potansiyel vergi numarası almak için başvurulmaktadır. Bunun için dilekçe ve sözleşme gereklidir.
Yabancı sermayeli veya yabancı ortaklı şirket kuruluşu söz konusu ise bu kişiler için de ayrıca potansiyel vergi numarası talep edilmektedir. Sonrasında potansiyel vergi numarası ve şirket kuruluş sözleşmesiyle bankaya sermaye blokajı yatırılmaktadır. Akabinde Rekabet Kurumu harcı yatırılarak tüm edinilen evraklar Ticaret Sicil Müdürlüğü’ne teslim edilmektedir
Şirket tescili gerçekleşmesinin ardından bağlı bulunulan vergi dairesine başvuruda bulunulmakta ve sonrasında vergi dairesinden vergi levhası edinilmektedir. Vergi levhası ile fatura bastırabilen ve artık tüzel kişilik statüsünde olan şirket yoklama sonrası ticari faaliyetlerine başlayabilmektedir.
Şirket Kuruluş İşlemlerinde Tercüme Süreci
Şirket kuruluş işlemleri son dönemlerde yapılan dış yatırımlar aracılığıyla yabancı ortaklar tarafından da gerçekleştirilebilmektedir. Bu kapsamda güncel ve geçerli pasaportlarının orijinali ile birlikte noter onaylı pasaport tercümesinin kuruma ibraz edilmesi gerekmektedir.
Yabancı sermayeli veya yabancı ortaklı kuruluş aşamalarının tümünde kamu ve resmi kurumlardaki tüm işlemlerde sözlü yeminli tercüme hizmeti alınması gerekmektedir. Sözlü yeminli tercüme hizmeti noterliklere bağlı hizmet veren yeminli tercümanlar aracılığıyla gerçekleştirilmektedir.
Yeminli tercümanlar şirket kuruluş işlemi aşamasında kuruluş sözleşmesindeki ilgili detayları şirket ortaklarına aktarmakla yükümlüdür. Ortaklar bu doğrultuda şirketi kurup kurmayacaklarına karar vermektedir. Dolayısıyla tercümanların içeriği tam ve doğru olarak aktarması gerekmektedir.
Şirket Kuruluş İşlemleriniz İçin Profesyonel Tercüman Hizmeti
Perpa Ticaret Sicil Müdürlüğündeki şirket kuruluş işlemleri sırasında birçok dilde yeminli tercüman hizmetine ihtiyaç duyulmaktadır. Sadece birkaç kat aşağıda bulunan Okeanos Tercüme bu kapsamda müşterilerin ilk tercihidir. Evrakların noter onaylı düzenlenmesi talebinde ise Perpa Beyoğlu 25. Noterliği hizmet sağlamaktadır.
Şirket kuruluş işlemlerinizde, yeminli tercüme, yeminli çeviri, Perpa yeminli tercüme ve Şişli yeminli tercüme hizmetlerimiz hakkında daha detaylı bilgi alabilirsiniz. Bunun için www.okeanostercume.com.tr adresimizden ya da info@okeanostercume.com.tr adresimizden bizlere ulaşabilirsiniz. ya da 0212 221 45 21 numaralı telefonumuzdan ya da 0553 910 31 32 numaralı whatsapp hattımızdan kurumsal müşteri temsilcilerimiz ile iletişime geçebilirsiniz.